۰ نفر

توسعه ۲ میدان گازی ایران به مالزی رسید

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 175589
توسعه ۲ میدان گازی ایران به مالزی رسید

پس از امضای تفاهم نامه همکاری با پتروناس، شرکت ملی نفت ایران با شرکت BIV «بخاری» مالزی هم به منظور مطالعه میادین گلشن و فردوسی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پس از امضای تفاهم نامه انجام مطالعات توسعه و افزایش ضریب بازیافت دو میدان نفتی چشمه خوش و آزادگان جنوبی با شرکت پتروناس مالزی، دومین تفاهم نامه همکاری با این کشور در صنعت نفت، این بار برای دو میدان گازی با شرکت بخاری امضاء شد.

بر این اساس، شرکت ملی نفت ایران و شرکت مالزیایی BIV «بخاری» صبح امروز (۲۰ بهمن ماه) تفاهم نامه مطالعاتی میدان‌های گلشن و فردوسی را امضا کردند.

غلامرضا منوچهری، معاون شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی ضمن امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت مالزیایی، گفت: برنامه توسعه میدان های گلشن و فردوسی باید با دقت نظر خاصی دنبال شود؛ زیرا این دو میدان دارای حجم ذخایر نفت و گازی قابل توجهی هستند و تولید از آنها، کار آسانی نخواهد بود.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه میدان های گلشن و فردوسی دارای نفت فوق سنگین هستند، تصریح کرد: تولید از این میدان ها بسیار چالشی خواهد بود؛ در ضمن طرح توسعه ای تولید نفت از این میدان‌ها، نیازمند طرح توسعه‌ای پیشرفته، بکارگیری دانش فنی به روز و سرمایه لازم و کافی است.

شرکت BIV مالزی، بعد از امضای قرارداد محرمانگی با شرکت نفت و گاز پارس، مطالعات خود را در میادین گلشن و فردوسی آغاز می‌کند و تا ۷ ماه، یک طرح توسعه پیشنهادی به شرکت ملی نفت ایران ارائه خواهد کرد.