۰ نفر

مشاور وزیر نفت: برخی مدیران کشور به توان داخلی اعتقاد ندارند

۱ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۴۸
کد خبر: 165831
مشاور وزیر نفت: برخی مدیران کشور به توان داخلی اعتقاد ندارند

مشاور وزیر نفت با بیان این‌که فرمان مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی یک جوهره و اساس در راستای شعار اساسی نظام یعنی "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" است، گفت: توجه و عنایت به جوهره اساسی انقلاب می‌تواند به اقتصاد مقاومتی مفهوم ببخشد و به آن روح و جان دهد زیرا در غیر اینصورت برخی افراد با استدلال‌هایی عنوان می‌کنند که می‌توان شرکت‌های مختلف خارجی را جایگزین تولیدکنندگان داخل کرد

محمد جواد عاصمی ‌پور در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت حفاری خوزستان که امروز، یکم دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که با تمام وجود دوران بحران را لمس کرده‌اند، می‌توانند جوهره اساسی انقلاب را درک کنند و به تولید و اقتصاد مقاومتی اهمیت دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: در هیچ یک از صحبت‌های مقام‌های محلی از مهاجران جنگ هیچ حرفی به میان نمی‌آید و امیدواریم با بازدید از شهرهای آبادان و خرمشهر آثار مهاجرت را که در جنگ تحمیلی و پس از جنگ رخ داده را در این مناطق مشاهده کنند.

عاصمی پور تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمینه‌ای از سه شعار اساسی انقلاب (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) است که این 3 عنصر اساسی انقلاب در هم تنیده و اجزای جدا نشدنی از هم هستند و امروز با توجه به اهمیت عنصر مدیریت، عنوان می‌شود که باید اقتصاد و فکر را مدیریت کرد تا این دگردیسی که در بسیاری از افراد جامعه رخ داده را دیگر شاهد نباشیم و از آن جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: حضرت امام (ره) با 6 دکل شکسته و فرسوده حفاری، بدون سازمان، تأسیسات و تجهیزات و بدون نیروهای انسانی متخصص فرمان ملی کردن صنعت حفاری را صادر کردند و امروز وجود 140 دکل دستگاه خشکی و 30 دستگاه دکل دریایی و امکانات مختلف و تجهیزاتی که ساخته‌شده، به دلیل توجه به جوهره این فرمان است.

عاصمی پور ادامه داد: فرمان امام (ره) فقط در محدوده شرکت ملی حفاری نیست بلکه مدیران، کارکنان و نیروهایی که در شرکت حفاری آمدند، این شعار را تحقق بخشیدند و منجر به ایجاد شرکت‌های مختلف در بخش حفاری در کشور شدند. بنابراین شرکت ملی حفاری موتور محرک بخش خصوصی در کشور است و حیف است که فرمان سال 58 امام (ره) را در محدوده شرکت ملی حفاری محصور کنیم و باید یکم دی‌ماه را روز ملی شدن صنعت حفاری در کشور بنامیم.

کارشناس مسایل نفتی اظهار کرد: ملی شدن صنعت نفت به راستی پس از انقلاب شکل گرفت و از روی کاغذ به صحنه عمل آمد و صنعت حفاری پرچمدار آن بود زیرا بدون صنعت حفاری هیچ تولیدی تحقق پیدا نمی‌کند.

وی افزود: هیچ دانشگاهی در بخش نفت امکان جایگزینی دانشگاه صنعت نفت را ندارد و دانشگاه صنعت نفت را باید به عنوان نماد آموزش صنعت نفت در نظر گرفت.

عاصمی پور با بیان این‌که در کنسرسیومی که اخیراً در مناطق نفت‌خیز اجرایی شد، هیچ شرکت ایرانی حضور نداشت، گفت: نمایندگان در کمیسیون انژی مواظب باشند که پلت‌فرم جدید دیگری به عنوان قراردادهای نفتی مطرح نشود زیرا قراردادهای IPC مصوب‌شده دارای چهارچوب خاصی است و هر پلت‌فرم با شکل دیگری نیز باید از همین مسیر عبور کند.

وی گفت: مدیریت در شرکت ملی حفاری ایران نفشی اساسی دارد و مدیران و نیروهایی که در این شرکت بودند توانسته‌اند با ایمان، اعتقاد و قبول ریسک‌های بالا شرکت ملی حفاری را به جایگاهی برسانند که اکنون پرچم‌دار صنعت حفاری است و تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی مدیون ایمان و تلاش کارکنان ملی حفاری هستند و شرکت حفاری را باید پدر صنعت حفاری کشور بدانند.

مشاور وزیر نفت خاطرنشان کرد: امروز مدیرانی بر روی کار هستند که با وجود این همه موفقیت‌ها در بخش نفت هنوز به توان داخلی اعتقاد ندارند زیرا آن‌ها دچار دگردیسی شده‌اند و هیچ زیست‌شناسی قادر به تشخیص این دگردیسی‌ها نیست.