۰ نفر

وزیر نفت عراق: بر اساس توافق اوپک میزان تولید نفت را کاهش می دهیم

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۵
کد خبر: 163938
وزیر نفت عراق: بر اساس توافق اوپک میزان تولید نفت را کاهش می دهیم

وزیر نفت عراق روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور به تعهدات خود برای کاهش صادرات نفت پایبند است.

«جبار اللعیبی» افزود: عراق بر اساس توافق اوپک عمل خواهد کرد و در حال بررسی گزینه های پیش رو برای کاهش تولید نفت از میادین نفتی کرکوک و میادین جنوب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی یادآورشد که عراق دومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک است و این توانایی را دارد که در سال های آینده میزان تولیدات خود را افزایش دهد.

وزیر نفت عراق روز گذشته همچنین گفته بود کشورش تلاش خواهد کرد تا میزان صادرات خود را به میزانی که اوپک در توافق دو هفته پیش برایشان تعیین کرده است برساند.

اعضای اوپک چهارشنبه 10 آذر توافق کردند از ابتدای ژانویه 2017 تولیدات خود را به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

کشورهای عضو اوپک در حال حاضر روزانه 33 میلیون و 700 هزار بشکه نفت تولید می کنند، طبق توافق صورت گرفته در روز چهارشنبه کشورهای عضو اوپک تولید روزانه خود را به 32 میلیون و 500 هزار بشکه کاهش خواهند داد که بیشترین کاهش توسط عربستان سعودی، عراق، امارات متحده عربی و کویت صورت خواهد گرفت. 

بر اساس توافق اوپک عراق متعهد شده است که تولیدات خود را به 200 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

عراق از سازمان اوپک خواسته بود که به علت هزینه های جنگ با تروریسم در عراق و کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی تولید نفت خود را کاهش ندهد.

عراق پیشتر در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام این کشور با برجای گذاشتن یک رکورد بی سابقه در تاریخ صادرات خود، در ماه گذشته میلادی (نوامبر) بیش از چهار میلیون و 51 هزار بشکه در روز نفت صادر کرده است.