۰ نفر

افت جریان آب رودخانه‌ها

۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰
کد خبر: 138604
 افت جریان آب رودخانه‌ها

یک مقام مسوول در وزارت نیرو، از کاهش جریان رودخانه‌ها خبر داد.

علی نظری با اعلام اینکه ذخیره آب سدهای‌ استان گلستان به ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید گفت: این مقدار حجم ذخیره حدود ۵۳ درصد حجم سدهای استان را شامل می‌شود و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۳ درصد حجم آب سدهای استان آبگیری شده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهار داشت: ذخیره آبخوان کم‌عمق استان در تیرماه در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۱۶۲.۶۸ میلیون مترمکعب افزایش و در مقایسه با متوسط ۲۴ سال گذشته ۱۰۲.۶۸ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

نظری افزود: میزان بارندگی در تیرماه سال جاری در مقایسه با مدت شاخص درازمدت ۵۰ درصد افزایش و در مدت مهر ماه تا ماه جاری نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش و نسبت به دوره درازمدت ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: ذخیره آبخوان عمیق استان نیز در تیرماه سال جاری در مقایسه با تیر سال گذشته ۱۹.۷۷ میلیون مترمکعب افزایش و در مقایسه با متوسط ۱۴ سال گذشته ۲۲.۱۴ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

نظری تصریح کرد: جریان رودخانه‌ها نیز در مدت مهر تا ماه جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره‌سو ۴۱.۹ درصد کاهش و در حوضه گرگانرود ۱۸.۴ درصد کاهش داشته است.