۰ نفر

معاون وزیر کار:

جزئیات توزیع سبد حمایتی هنوز مشخص نیست

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 300604
جزئیات توزیع سبد حمایتی هنوز مشخص نیست

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جزئیات طرح توزیع سبد حمایتی برای مردم و زمان اجرای آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «احمد میدری» روز شنبه اظهار داشت: طرح توزیع سبد حمایتی میان مردم مصوب شده اما هنوز شیوه اجرای آن تعیین نشده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشمولان دریافت این سبد مشخص شده اند، گفت: هنوز مشخص نیست که چند دهک مشمول دریافت سبد حمایتی می شوند و اینکه قرار است در قالب اجرای طرح توزیع سبد حمایتی چه کالاهایی در اختیار مردم قرار بگیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: باید تمامی زوایای اجرای این طرح بررسی و سپس اجرایی شود اما تا این لحظه نحوه توزیع سبد حمایتی مشخص نشده است.

پیش از این «انوشیروان محسنی بندپی» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع سبد حمایتی تا پایان شهریور خبر داده و گفته بود: یکی از طرح های ما برای حمایت از مردم در مقابل فشارهای اقتصادی توزیع سبد حمایتی است که در نظر داریم این سبد به هشت دهک اختصاص یابد.

همچنین پانزدهم شهریور ماه «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره برنامه دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر اعلام کرد: دولت پنج بسته حمایتی از برنامه جامع مقابله با تحریم ها را تدوین کرده که نخستین بسته آن مربوط به تامین کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز مردم است.

وی گفت: این بسته مشمول مایحتاج عمومی، دارو و نهاده های کشاورزی است که بر این اساس 13 میلیارد دلار برای 25 قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم با ارز 42 هزار ریالی تا پایان امسال اختصاص داده می شود.

نوبخت افزود: بسته دیگری نیز برای اقشار کم درآمد تهیه شده و بسته هایی نیز برای حمایت از حقوق بگیران، تولیدکنندگان و پیمانکاران در دست تهیه است.

وی اظهار داشت: برخی از این بسته ها در شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه مطرح و مواردی نیز در این شورا تصویب شده است که با تاکید رهبر معظم انقلاب، مصوبات این شورای عالی برای همه دستگاه ها و بخش ها لازم الاجراست.