۰ نفر

بهره‌مندی ۳۵۰۰سرباز از کسری خدمت ۱۲روزه تاکنون

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 300580
بهره‌مندی ۳۵۰۰سرباز از کسری خدمت ۱۲روزه تاکنون

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تا این لحظه 3500 نفر برای دریافت طرح کسری، مراحل لازم را انجام داده‌‌اند و کسری خدمت 12 روزه به ازای هر ماه ایثارگری به آنها تعلق گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ششم شهریورماه بود که رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ، از کسری 12 روزه خدمت سربازی به ازای هر ماه سابقه ایثارگری برای فرزندان ایثارگران خبر داد.

از آن روز تاکنون ۱۸ روز می‌گذرد؛ آگاهی در خصوص چگونگی مراحل استعلام مدارک و ثبت‌نام و همچنین آمار مراجعه کنندگان و ثبت‌نام شدگان نهایی، ما را بر آن داشت تا با سردار کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا به گفت‌وگو بنشینیم.

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، در خصوص طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: بنابر پیشنهاد سازمان وظیفه عمومی ناجا و توافق ستادکل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی مقرر شد به ازای هردرصد جانبازی، هر ماه جبهه و هر ماه سابقه آزادگی به فرزندان ایثارگران 12 روز کسری از خدمت سربازی تعلق بگیرد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا  تصریح کرد: معافیت از خدمت فرزندان ایثارگرانی که دارای 30 ماه جبهه، 25 درصد جانبازی و 24 ماه آزادگی هستند مثل گذشته اعمال خواهد شد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی در خصوص معافیت از خدمت دارندگان 28 و 29 ماه سابقه ایثارگری اعلام کرد: معافیت این دسته از افراد از خدمت مقدس سربازی تا رسیدن به سقف 20 هزار نفر اعمال خواهد شد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش در مورد تعداد افرادی که برای بهره برداری از طرح کسری خدمت 12 روزه به ازای هر ماه ایثارگری مراجعه کرده‌اند، گفت: تا این لحظه 3500 نفر برای دریافت طرح کسری، مراحل لازم را انجام داده‌ و کسری خدمت به آنها تعلق گرفته است.

سردار کریمی با تاکید مجدد بر این مطلب که کسر خدمت 12 روزه فقط به افرادی که سرباز باشند تعلق می‌گیرد، اعلام کرد: پدران این مشمولان باید به یگان‌های اعزام کننده خود مراجعه کرده و تائیدیه لازم را دریافت کنند؛ این تائیدیه در سامانه ثبت شده و برای کسری خدمت فرزندانشان لحاظ خواهد شد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام این مطلب که کسری خدمت به افرادی که دارای غیبت از سربازی باشند تعلق نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اولویت کسر خدمت برای افرادی است که هم اکنون در حال خدمت هستند تا با لحاظ کردن کسر خدمت، از خدمت‌شان کسرشده یا ترخیص شوند.