۰ نفر

تحریم می‌کنند؛ ما سه پله صعود می‌کنیم!

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۸
کد خبر: 292125
تحریم می‌کنند؛ ما سه پله صعود می‌کنیم!

ایران تا چهار سال دیگر از رده هجدهم اقتصادهای بزرگ جهان به رده پانزدهم صعود می‌کند و چین جای آمریکا را در رده اول می گیرد؛ این گزارش را امروز بانک اقتصاد جهانی اعلام کرده که نشان می دهد تلاشهای ترامپ برای زمین زدن ایران جواب نخواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمریکا ما را تحریم کرد، بیش از ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان غول نقدینگی که به دست خودمان ساخته بودیم از بازارهای ارز و سکه سر درآورد، قیمت دلار حدود ۱۵۰ درصد جهش کرد، تورم بنا به ادعای کارشناسان به ۴۵ درصد رسیده، با این حال بانک جهانی اذعان دارد که "ایران تا چهار سال آینده اقتصاد پانزدهم جهان می شود". با توجه به عدم همسویی اروپا و جامعه جهانی با دیدگاههای ترامپ، افق مناسب اقتصاد ایران دور از ذهن نیست؛ حتی اگر بعضی مسوولان کشورهای عراق، کره جنوبی یا برخی کشورهای خلیج فارس با حذف دلار از معامله با ایران یا عدم واردات نفت ایران بخواهند خود را از چشم ما بیندازند.

به گفته پایگاه آماری صندوق بین المللی پول، ایران تا پایان سال ۲۰۱۷ با تولید ناخالص اسمی داخلی بر اساس شاخص قدرت خرید به ارزش ۱۶۴۴.۷۱ میلیارد دلار، هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان بوده است. این رقم برای سال جاری و سه سال آینده نیز افزایشی خواهد بود و ایران تا پایان سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار خواهد توانست به اقتصادی ۲ تریلیون دلاری تبدیل شود و تولید ناخالص داخلی آن بر اساس شاخص قدرت خرید به ۲۰۹۵.۱۱ میلیارد دلار برسد. بر اساس همین گزارش، چین تا پایان آن سال با تولید ناخالص داخلی ۳۲۱۱۰.۵۳ میلیارد دلار، بزرگ ترین اقتصاد جهان خواهد بود و آمریکا با ۲۳۰۴۴.۷۸ میلیارد دلار و هند با ۱۳۸۶۱.۰۱ میلیارد دوم، دومین و سومین اقتصاد بزرگ جهان خواهند بود.