۰ نفر

حقوق بازنشستگان کشوری افزایش یافت

۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
کد خبر: 278626
حقوق بازنشستگان کشوری افزایش یافت

پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان از این ماه، درخواست از مجلس برای حفظ تعاونی‌های سهام عدالت، گسترش تعاونی‌های کوچک و اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح اشتغال روستایی از مهمترین عناوین خبری این هفته در حوزه کار و تعاون بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در هفته جاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خبری از پرداخت حقوق بازنشستگان تا قبل از عید فطر خبر داد و گفت: حقوق بازنشستگان شامل افزایش حقوق سالانه و همچنین همسان‌سازی حقوق‌ها بر اساس احکام جدید سال ۱۳۹۷ پرداخت می‌شود.

آنطور که جمشید تقی‌زاده گفته مابه‌التفاوت مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال سابقه خدمت هم امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و میانگین افزایش سالانه همراه همسان‌سازی سال ۹۷ حدود ۱۹ درصد خواهد بود.

به گفته وی بر اساس ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، حقوق کلیه بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که تا پایان سال ۱۳۹۶ بازنشسته یا از کار افتاده یا فوت شده‌اند، ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و به منظور اجرای همسان‌سازی حقوق پس از اعمال این میزان افزایش، حقوق آن دسته از افرادی که کمتر از ۲۰۰۰۰۰۰ تومان دریافت می کنند، به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.