۰ نفر

فساد در خرید فلایت چک محرز شده است

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۵
کد خبر: 278422
فساد در خرید فلایت چک محرز شده است

گزارش بیش از یکهزار صفحه ای از تخلفات گسترده در فرایند خرید هواپیماهای فلایت چک از سوی سازمان بازرسی کل کشور در حال ارسال به دادگاه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گزارش سازمان دیده بان شفافیت و عدالت درباره پرونده فساد در خرید هواپیماهای فلایت چک امروز در حالی در خروجی یکی از خبرگزاری ها قرار گرفت که سازمان بازرسی کل کشور از پاییز سال گذشته به صورت ویژه به این موضوع ورود کرد و ماحصل ماهها بررسی فنی و تخصصی توسط خبرگان صنعت هوانوردی و مرور اسناد متعدد منجر به تهیه پرونده ای بیش از یکهزار صفحه ای از تخلفات متعددی شد که در فرایند خرید این هواپیماها به وقوع پیوسته است.

بازتاب گسترده این خبر در رسانه ها موجب شد بررسی خرید هواپیماهای فلایت چک، بصورت ویژه و گستردهتر از شکایت شرکت انگیسی در دستور سازمان بازرسی کل کشور قرار بگیرد.

یک مقام مسئول در همین ارتباط گفت: ابعاد گسترده این پرونده از مراحل اولیه خرید اولین فروند هواپیما تا خرید هواپیمای کینگ ایر بطور دقیق در سازمان بازرسی کل کشور طی چند ماه مورد بررسی قرار گرفت و  بیش از یکهزار صفحه مستندات در این خصوص توسط این سازمان جمع آوری گردید.

وی که ذکر نامش در این خبر نیاز به اخذ مجوز از مراجع بالاتر داشت، ادامه داد: در تنظیم این گزارش، از بهترین کارشناسان رسمی دادگستری که در حوزه فلایت چک صاحب نظر هستند و کارشناسانی که نزدیک به سه دهه در صنعت هوانوردی فعالیت داشتند، استفاده شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نتایج تحقیقات حکایت از آن دارد که اقدام مدیران مربوطه( در شرکت فرودگاهها و سازمان هواپیمایی کشوری) نه تنها به اذعان سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، قابل ستایش نیست بلکه مستوجب تعقیب کیفری هم شناخته شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور با استناد به ماهها بررسی کارشناسان خبره این صنعت، گزارش نهایی خود را تهیه کرده و در حال ارسال به دادگاه است و متاسفانه سازمان دیده بان شفافیت و عدالت با تکیه بر اسنادی که سازمان خاطی در اختیار آن قرار داده، گزارشی خلاف واقع در رسانه ها منتشر کرده است.