۰ نفر

بانک: خروج آمریکا از برجام خللی در فعالیت اقتصادی ما نداشت

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۰۷
کد خبر: 272213
بانک: خروج آمریکا از برجام خللی در فعالیت اقتصادی ما نداشت

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تصمیم اخیر ترامپ رییس جمهوری آمریکا و خروج از برجام، خللی در فعالیت های اقتصادی ما ایجاد نکرد.

 مرتضی بانک چهارشنبه شب در مراسم بهره برداری از 2 مجتمع مسکونی دهکده ساحلی خلیج فارس در جزیره کیش افزود: ترامپ رییس جمهوری آمریکا با خروج از برجام، انتظار داشت که بحران روحی و روانی برای کشور و بویژه فعالان اقتصادی و مردم ما ایجاد کند و به خیالی واهی گمان می برد که فردای بعد از خروج از برجام، کشور ایران دچار آشفتگی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: اما مردم ما به طور کامل این تحلیل و انتظار واهی ترامپ را نقش بر آب کردند و با هوشیاری، آگاهی، همراهی و همدلی بیشتر، عادی از کنار این تصمیم رییس جمهوری آمریکا عبور کردند.

مشاور رییس جمهوری تاکید کرد: باید به این مردم و ملت افتخار کرد و خدمتگزار آنها بود و اجازه ندهیم این اتحاد و همدلی با بحران‌های خارجی و برخی تندروی ها مخدوش شود.

بانک گفت: ملت، دولت و نظام ما آنچنان هماهنگ و متحد هستند که این توطئه ها را خنثی می کنند.

وی تصریح کرد: گر چه ممکن است این رفتارهای زشت و به دور از منطق بین المللی دولتمردان آمریکا برخی از فعالیت های ما را با مشکلاتی عادی مواجه کند اما با وحدت و کوشش بیشتر ، کشور و نظام ما در راستای اهداف متعالی این مرحله را سپری خواهد کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اظهار داشت : نتایج مذاکرات نمایندگان دیپلماسی کشور ما که به تازگی انجام شده، موید آن است ، آنگونه که آمریکا علاقه مند بود، افکار بین المللی برای ایجاد مشکل و مساله در مسیر نظام اسلامی همراه و کار ساز نبوده است.

بانک اضافه کرد: بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و چین و روسیه نیز تداوم همراهی با اصل برجام و پایبندی به تعهدات آن را مطرح می ‌کنند که این خود نشان می‌ دهد، توطئه هایی که عربستان و رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ما در سر داشتند، نقش بر آب شد.

مشاور رییس جمهوری تاکید کرد: خبرهای رسیده نشان دارد که مذاکرات خوب و روشنی میان نمایندگان تیم دیپلماسی کشورمان با طرفین اروپایی صورت گرفته و گام‌های بعدی برای ترسیم چارچوب‌های رفع موانع برجام نشان می دهد که از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد.

بانک تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد عنصری مثل ترامپ با عقبه زشت خود که در چارچوب مناسبات سیاسی و بین المللی جایگاهی ندارد به همراه یک عده افراد تندرو که از ریشه با نظام اسلامی مشکل دارند، علیه ما توطئه کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: برنامه‌های خوبی در مناطق آزاد و بویژه جزیره کیش انجام شده است.

بانک تصریح کرد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تیم همراه وی نیز آسیب شناسی کامل و فنی را از مسائل مربوط به پروژه ها و مشکلات در این جزیره استخراج و برنامه‌های مناسبی را برای رفع آنها نیز پیش‌بینی کرده‌ اند.

وی گفت: مدیران سازمان منطقه آزاد کیش برای پیشبرد اهداف استراتژیک این منطقه از خلیج فارس برنامه‌ هایی را در دستور کار دارند که در آینده نزدیک شاهد شکوفایی بیش از پیش جزیره کیش خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: برای تبدیل شدن جزیره کیش به بستری مناسب برای گردشگران، مردم جزیره و فعالان اقتصادی خوشبین هستیم .

وی تاکید کرد: با حضور مدیران تلاشگر این جزیره امیدوار هستیم که شرایط توسعه در کیش برای سرمایه ‌گذاران فراهم می‌شود و بزودی این جزیره به عنوان یکی از مقاصد گردشگری، فنی و صنعتی همراه با حفظ محیط زیست و یکی از بخش های پولی و مالی کشور مطرح شود.

در ادامه این مراسم با حضور مرتضی بانک، ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسوولان این جزیره، مجتمع های مسکونی سرو 4 و 5 دهکده ساحلی خلیج فارس جزیره کیش به بهره برداری رسید.

سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.