۰ نفر

سهم ۷ درصدی تعاون از اقتصاد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸
کد خبر: 271462
سهم ۷ درصدی تعاون از اقتصاد

رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به سهم ۷درصدی بخش تعاون از اقتصاد گفت:اگر سهم تعاونی های سهام عدالت را به میزان سهم تعاونی ها اضافه کنیم،بالغ بر۵۲ میلیون نفر از خدمات تعاونی استفاده می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون با حضور در نشست صبحانه کاری با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه درباره جایگاه ویژه تعاون در قوانین کشور گفت: حدود 100 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد ،بخشی از تعاونی‌ها طی سال‌های اخیر تعطیل شدند.

 وی با بیان اینکه حدود 120رشته شغلی در بخش تعاون فعال هستند گفت: برخی تصور می کنند که تعاونی‌ها مشتمل بر مسکن و مصرف هست. اما تعاونی‌ها در بخش‌های دیگری فعال هستند. بخش عمده تولیدات خدمات در بخش پتروشیمی،دام و طیور،حمل و نقل،دانش بنیان و امثال آن مربوط به بخش تعاونی است.

 رئیس اتاق تعاون با اشاره به سهم 7درصدی بخش تعاون از اقتصاد افزود:سهم بخش تعاون در اقتصاد با هدفگذاری 25 درصدی که در قانون برنامه پنجم توسعه مطرح شده فاصله دارد. با توجه به سهم گسترده مردم از تعاون، توسعه این بخش می تواند نقش مهمی را در اقتصاد ایفا کند.

 عبدالهی با بیان اینکه اکنون بالغ بر 14میلیون نفر عضو تعاونی‌ها هستند گفت:اگر سهم تعاونی‌های سهام عدالت را به میزان سهم تعاونی‌ها اضافه کنیم،بالغ بر52 میلیون نفر از خدمات تعاونی استفاده می کنند. در حال حاضر حدود 40 میلیون نفر از خدمات تعاونی‌ها استفاده می کنند.

 وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقتصاد در دیپلماسی مغفول مانده است  ادامه داد: انتصاب انصاری به معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه را مثبت ارزیابی می کنیم. امروز هدف تمام دستگاه‌های دیپلماسی دنیا کسب منافع اقتصادی است و امیدواریم دستگاه دیپلماسی کشور ما بعد از سالها غفلت از این بخش بتواند فعال عمل کند.

رئیس اتاق تعاون با بیان اینکه  دستگاه دیپلماسی دستگاه اقتصادی نیست گفت: رونق اقتصاد تعاون در دیگر کشورها از جمله کشورهایی اروپایی و چین نتیجه توجه به تولیدات صادرات محور است.امیدوارم با افزایش تعاملات  با سایر کشورها بتوانیم از فرصت‌های اقتصادی سایر کشورها دربخش استفاده کنیم.