۰ نفر

سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد ریالی برای اشتغال زندانیان

۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 214443
سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد ریالی برای اشتغال زندانیان

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه اشتغال زندانی چرخه اقتصادی خانواده وی را نیز می‌چرخاند، گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۷۲ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به زندانیان شاغل پرداخت شده است.

رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور، بیان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال ۷۲ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به زندانیان شاغل پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی اشتغالزایی را یکی از وظایف بنیاد تعاون زندانیان در بحث اقدمات اصلاحی و تربیتی عنوان کرد و گفت: زندانیان با اشتغالزایی می‌توانند یک منبع درآمد برای خود و خانواده شان داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در ادامه اقدامات ۵ ماهه بنیاد تعاون زندانیان کشور را تشریح کرد وگفت: اداره اشتغال زندانیان در ۴ گروه اشتغال زندانیان نشسته، داخل زندان‌ها، پیرامون و بیرون از زندان‌ها برای ۴۷ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

مطهر نژاد افزود: همچنین برای ۴۵۲ نفراز زندانیان ظرفیت اشتغال جدید در فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، صنعتی، خدماتی و در ۷۷۹ واحد کوچک، متوسط و بزرگ در اداره واحد‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، دامپروری، پرورش طیور و آبزیان اشتغال ایجاد شده است.

وی رسالت سازمان زندان‌ها و رسالت بنیاد را تبدیل مددجو به یک انسان جدید بیان کرد و گفت: محیطی که در آن کار می‌کنیم شبیه کارخانه انسان سازی است و خروجی سازمان و بنیاد یک انسان جدید خواهد بود. حرفه آموزی واشتغال زندانیان زندانی تنها محصول دستگاه قضایی نیست بلکه محصول همه دستگاه‌های کشور است، وظیفه تمام دستگاه‌های دولتی است که برای کمک به بازتوانی و جامعه پذیری زندانیان اهتمام کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای توسعه اشتغال زندانیان و ایجاد درآمد پایدار خبرداد و گفت: بنیاد تعاون زندانیان با هدف ایجاد اشتغال سعی دارد که از گرفتار شدن خانواده زندانیان در آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند که برای رسیدن به این هدف نیز لازم است همه دستگاه‌ها این بنیاد را حمایت کنند.

مطهرنژاد ادامه داد: نتیجه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی باید عدم بازگشت زندانیان به زندان‌ها باشد، حلقه اشتغال بیرون با داخل زندان قطع است، زندانی پس از خروج از زندان فراموش می‌شوند و جامعه پذیرای زندانیان آزاد شده نیست.

وی اضافه کرد: اداره مرکز خدماتی و فروشگاهی تحت پوشش واقع در زندان‌ها و جوار آن‌ها در بیش از ۱۲۰۰ مرکز در راستای ارائه خدمات مناسب به مددجویان ورفع نیاز آن‌ها تشکیل شده است. کمک به بازسازی و نوسازی زندان‌ها و ندامتگاه‌ها در برخی استان‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده بنیاد تعاون زندانیان کشور در ۵ ماهه نخست امسال است.

مطهرنژاد از دستگاه‌های مسئول در کشور و صاحبان صنایع و مشاغل خواست به زندانیان فرصت شغلی بدهند تا این افراد به چرخه زندگی باز گردند.