۰ نفر

صادق الحسینی در بیست‌وهشتمین صبحانه‌کاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری:

نظام مالیاتی شفاف و منصفانه نیاز امروز اقتصاد ایران/ هیچ‌کدام از رقبای بورس، مالیات پرداخت نمی‌کنند

۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲
کد خبر: 206385
نظام مالیاتی شفاف و منصفانه نیاز امروز اقتصاد ایران/ هیچ‌کدام از رقبای بورس، مالیات پرداخت نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بیمه ایران با بیان اینکه در نظام مالیاتی چهار ویژگی شاخص سادگی، کارایی، انصاف و کفایت دارای اهمیت است، تصریح کرد: نظام مالیاتی ما پیچیده، غیرشفاف و به شدت مداخله‌گر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  محمدصادق الحسینی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری بیمه ایران (سبا) در بیست و هشتمین نشست صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران که با موضوع تاثیر سیاست‌های مالیاتی بر بازار سرمایه برگزار شد، با بیان اینکه کارایی به این معنا است که با کمترین مداخله بتوانیم منافع اجتماعی مالیات را محقق کنیم تا به سیستم بازار و نظم ناشی از آن لطمه وارد نشود، گفت: مالیات در اقتصاد ما با مشکل مواجه است و این سیستم  بعضا دخالت های بیش از حد می کند، از این رو اثرات ناشی از آن بر بحران اقتصادی باید بیشتر تحلیل شود.

صادق الحسینی منصفانه بودن را سومین ویژگی نظام مالیاتی برشمرد و گفت: بدین معنا  کسی که زحمت بیشتری برای پولی که بدست می آورد مالیات کمتر و کسی که زحمت کمتری می کشد باید مالیات بیشتری بدهد.

وی با اشاره به اینکه مالیات بر بازارهای موازی بر اساس اصل انصاف باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت:  باید مالیات بر بازار ارز و طلا اجرا شود چرا که این امر علاوه بر قاعده انصاف باعث جلوگیری از سفته بازی در این بازارها می شود.

وی این نکته را هم یادآور شد که در حال حاضر هیچ کدام از رقبای بازار بورس مالیات پرداخت نمی کنند، سازمان مالیاتی با مجاب کردن افکار عمومی باید این امر را محقق کند.

صادق الحسینی در آخر نیز به بزرگ شدن دولت اشاره و خاطر نشان کرد: این اتفاق  سبب شده تا هزینه های جاری دولت تامین نشده و باید برای هزینه های این بخش فکری اساسی اندیشیده شود.