۰ نفر

ربیعی: سرمایه گذاری ۱۲۰هزارمیلیاردریالی در سیستان و بلوچستان

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۹
کد خبر: 201204
ربیعی: سرمایه گذاری ۱۲۰هزارمیلیاردریالی در سیستان و بلوچستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید: سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان درطول سال های 1358 تا 1392 فقط 90 هزار میلیارد ریال بود، در حالی که در طول چهار سال فعالیت دولت «تدبیر و امید» 120 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این منطقه انجام شده است.

«علی ربیعی» عصر امروز (چهارشنبه) در خاتمه مراسم انعقاد قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت گسترش صنایع «آریا تایر هامون» و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) در جمع خبرنگاران افزود: این سرمایه گذاری ها در صنایع پتروشیمی، فولاد، سرامیک، آبیاری و زهکشی و گاز رسانی بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،وی افزود: سیستان و بلوچستان استان بانشاطی است که سرمایه اجتماعی آن رو به افزایش است؛ این استان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشاط اجتماعی بالایی را از خود به نمایش گذاشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گاز رسانی به این استان را اتفاق مهمی توصیف کرد و افزود: در ادامه به همه روستاها گاز رسانی خواهد شد. جاده جنوب- شمال این استان که سه کشور در مسیر آن قرار دارند، قابلیت بزرگی برای استان است.

ربیعی با اشاره به برنامه ساخت کارخانه لاستیک سازی در زابل، جهت گیری های دولت در مقوله توسعه را کاهش نابرابری ها در کشور برشمرد.

وی تصریح کرد: در برنامه ریزی انجام شده برای بنگاه های خرد و متوسط، سیستان و بلوچستان در اولویت نخست قرار گرفته و انتظار می رود امسال و سال آینده شاهد چهره جدید و متحول شده ای از این استان باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای با استانداری سیستان و بلوچستان خبر داد تا نیروهای بومی منطقه متناسب با نیازها از آموزش های لازم برخوردار شوند و برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز نیز از ظرفیت های استان استفاده شود.

وی با اشاره به پروژه ساخت کارخانه لاستیک سازی زابل، از حضور شرکت «شستا» (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) در این پروژه به عنوان مجری خبر داد.

 کل سرمایه گذاری این پروژه هشت هزار و 400 میلیارد ریال است که 160 میلیون یورو آن ارزی است.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مجری این طرح است که شرکت آریا تایرهامون به نمایندگی از آن، در این طرح حضور دارد و 100 درصد سهام آن نیز متعلق به ایدرو است.

به گفته «مسعود محمدی» مدیرعامل شرکت «آریا تایر» هامون به عنوان شرکت تولید کننده تایرهای یادشده، فناوری به کار گرفته شده برای این کارخانه تولید انواع تایر های رادیال تمام سیمی است.

وی یادآور شد: ساخت این کارخانه در شهرک صنعتی «رامشار» زابل در چارچوب سیاست های دولت تدبیر و امید و افزایش رشد اقتصادی و اشتغال زایی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور انجام می شود.

محمدی مدت اجرای عملیات ساخت این کارخانه را چهار سال اعلام کرد و افزود: مدت سه سال آن برای اجرا و یک سال تولید آزمایشی پیش بینی شده که اشتغال زایی مستقیم آن یک هزار و 344 نفر و غیرمستقیم آن پنج هزار نفر برآورد می شود.