۰ نفر

واعظی: دولت قبل باید پاسخگوی بیکاری باشد

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۳۳
کد خبر: 188982
واعظی: دولت قبل باید پاسخگوی بیکاری باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیکاری کشور مربوط به دوره های گذشته است و به این دولت ربطی ندارد.

محمود واعظی در جلسه شورای اداری که عصر امروز در جوانرود برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای دولت موضوع اشتغال موضوع جدی بوده است اظهار داشت: بیکاری کشور مربوط به دو عامل است که در دوره‌ای هشت ساله به جای رویکرد اشتغالزا درآمد حاصل از فروش نفت هزینه چیزهایی دیگر شد و در نتیجه اشتغال آنچنانی ایجاد نشد و بازار کار به این دولت به ارث رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، واعظی با بیان اینکه باید براساس واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کرد گفت: مقام معظم رهبری با هوشمندی امسال را سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید نامیدند و اگر تاکنون دولت روی اشتغال تمرکز کرده بود با این نامگذاری تمام قوا فعال می‌شوند.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال این نیست که همه کارمند دولت شوند بلکه باید بخش خصوصی تقویت و امنیت ایجاد شود که دولت در این زمینه کار می‌کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ایران کشوری بزرگ با جمعیت بسیار است عنوان کرد: کشور مشکلاتی در گذشته داشته ‌و این دولت در این منطقه رای بالایی دارد و نسبت به آنها وظیفه دارد و از طرف دیگر شهرستانهای مرزی همواره باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

واعظی با بیان اینکه استان‌های مرزی باید شهری زیبا با کمترین مشکلات باشند گفت: از طرفی موضوع امنیت بسیار مهم است و چنانچه امنیت نباشد هیچ کاری ارزش ندارد به طوری که در ترکیه سالانه بسیار هزینه شد اما در این چند سال که امنیت آنها به هم خورده اقتصادشان نیز به هم خورده است.

 وی با اشاره به اینکه برای حفظ امنیت باید به مرزبانان توجه شود و مردم این مناطق باید راضی باشند افزود: رئیس‌جمهور قبل از مسئولیت و بعد از آن بر موضوع حقوق شهروندی تاکید ‌و اعتقاد داشت در ایرانی که اقوام مختلف زندگی می‌کنند بدون یک منشور حقوق شهروندی نمی‌توان رضایت کاملی در همه جا ایجاد کرد.

واعظی گفت: براساس حقوق شهروندی هرکسی با هر تفکری که نظام ولایت فقیه را قبول دارد و به قانون اساسی معتقد است از حقوق مساوی برخوردار است و در کشور شهروند درجه یک و دو وجود ندارد و تمام مردم شهروند درجه یک هستند و وظیفه دولت حمایت از آنها است.

وی بااشاره به اینکه با توجه به تحریم و مشکلات اقتصادی رئیس‌جمهور دستور داد که ابتدا به مناطق محروم و دورافتاده توجه ویژه شود، افزود: سه سال پیش در هیچیک از روستاها اینترنت نبود اما اکنون 27 هزار روستا اینترنت دارد و اینترنت 727 روستا امروز در استان به بهره‌برداری رسید و تا پایان دوره 932 روستا نیز متصل می‌شود.

واعظی با بیان اینکه قبل از کار دولت 14هزار روستا و در دولت تدبیر و امید 9000 روستا از گاز بهره‌مند شدند گفت: برای فیبر نوری دو بازارچه جوانرود دستور داده شده ‌و پیگیر راه‌اندازی اینترنت نسل سه و چهار این شهرستان هستیم.