۰ نفر

بحث افزایش جایگاه اقتصادی اولویت وزارت خارجه باشد

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۱۴
کد خبر: 188946
بحث افزایش جایگاه اقتصادی اولویت وزارت خارجه باشد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که باید اولویت وزارت خارجه باشد بحث افزایش جایگاه اقتصادی است زیرا این وزارتخانه از ابتدا در حوزه امنیتی و سیاسی ماموریت‌هایش را پیگیری کرده است.

محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز (31 فروردین) در اولین جلسه شورای روابط خارجی استان کرمان با موضوع سیاست خارجی و اقتصاد مقاومتی با حضور معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: امیدواریم افتتاح دفتر صدور روادید فرودگاهی در کرمان فصل جدیدی در افزایش تحولات اقتصادی استان از منظر دیپلماسی اقتصادی باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید اولویت وزارت خارجه باشد، بحث افزایش جایگاه اقتصادی است زیرا این وزارتخانه از ابتدا در حوزه امنیتی و سیاسی ماموریت هایش را پیگیری کرده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از ظرفیت های بسیار مهم وزارت امور خارجه حوزه اقتصادی است که تاکنون آنگونه که باید در خدمت نظام اسلامی قرار بگیرد نگرفته و از ابتدای انقلاب جنس وزارت امور خارجه در بسترهای سیاسی و امنیتی شکل گرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی جایگاه وزارت خارجه در دیپلماسی اقتصادی در بسیاری از کشورها، بیان کرد: ماموریت اصلی وزارت خارجه کشورهای مختلف حوزه اقتصادی است که در کنار آن ماموریت های دیگر را انجام می دهد.

وی افزود: طی سه سال گذشته اتفاقات خوبی در وزارت امور خارجه افتاده و در برنامه ششم توسعه احکامی برای ایجاد تحولات ساختاری در این وزارتخانه آورده‌ایم و کرمان استان هفتم یا هشتم در ایجاد دفاتر صدور روادید فرودگاهی است.

پورابراهیمی اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان کرمان از اتاق های فعال در کشور است که ظرفیت بسیار مناسبی است و باید به کار گرفته شود و حضور 50 هزار گردشگر خارجی در استان کرمان در سال گذشته نشان می دهد که روند قابل قبولی است و زیرساخت ها فراهم شده و باید تشکل های بخش خصوصی این هماهنگی را ایجاد کنند تا از رقابت استان های دیگر عقب نمانیم.

وی بیان کرد: در حوزه سلامت نیز با توجه به سرمایه گذاری خوبی که در بخش خصوصی در حال انجام است و همچنین پایین بودن هزینه درمان نسبت به دیگر کشورها مزیت بسیار خوبی است و باید به گردشگری سلامت توجه کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اصلی ترین موتور محرکه تحول در بحث گردشگری و سلامت، را بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: اگر دستگاه های اجرایی همکاری نکنند، این تشکل ها دچار مشکل می شوند و امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی، زمینه تحول در گردشگری را فراهم کنیم.