۰ نفر

تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۴۹
کد خبر: 265222
 تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت

سید محمد بطحایی در نامه ۲۱فرودین ماه خطاب به معاون اول رئیس جمهور، نوشت: پرداخت‌های تا ۶برابر خارج از احکام کارگزینی، عامل تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزیر آموزش و پرورش در نامه 21 فرودین ماه خطاب به معاون اول رئیس جمهور، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل نارضایتی در میان کارکنان دولت، وجود نابرابری‌های عدیده در نظام پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر است که متأسفانه به دلایل مختلف با صدور مجوزهای مختلف این فرآیند رو به تزاید است.

بر اساس مجوزهای موردی که در سال‌های گذشته صادر شده است، در کنار منابع و درآمدهای اختصاصی برخی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شرکت‌های دولتی، تبعیض آشکاری را در بین کارکنان دولت به وجود آمده که نارضایتی و کاهش کیفیت کار را در پی داشته است.

تفاوت در دریافتی‌های مستمر برخی دستگاه‌های اجرایی تا 2.5 برابر بوده و در برخی موارد که در احکام کارگزینی نیز ثبت نمی‌شود تا 6 برابر می‌رسد.

مجوزی که اخیراً برای سازمان امور مالیاتی کشور از سوی شورای حقوق و دستمزد صادر شده است علی‌رغم آنکه بنده در جلسه مربوط مخالفت خود را با ذکر مصادیق و تبعات آن مطرح کردم، فشار فراوانی را به دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارتخانه متبوع وارد ساخته است.

در همین رابطه اخیراً نامه‌ای از سوی یکی از وزرای محترم خطاب به حضرت عالی در فضای مجازی منتشر شده است که با پی‌نوشت حضرت عالی اینگونه تلقی شده است که سایر دستگاه‌ها نیز درصدد افزایش فوق‌العاده‌های مذکور هستند و آموزش و پرورش با سکوت به این تفاوت‌ و نابرابری در دریافتی‌های کارمندان رضایت داده است؟!

حضرت عالی مستحضرید چنانچه وضعیت درآمدی دولت، امکان افزایش حقوق و مزایای کارکنان را داشته باشد، حتماً و حتماً اولین گروهی از کارمندان که همواره به دلیل فقدان اعتبارات کافی هیچ‌گاه از پرداخت‌های خدمات رفاهی، اضافه‌کار، حق ایاب و ذهاب و غذا و ... برخوردار نبوده‌اند و تبعیض آشکاری بین آنها و برخی کارکنان دیگر دستگاه‌ها وجود داشته است، معلمان شریف و صبور می‌باشند و در صورتی که گشایشی در بودجه عمومی دولت حاصل شود، این گروه در اولویت خواهند بود.

بدین وسیله خواهشمندم با توجه و تأکید مستمر حضرت عالی در برقراری استقرار نظام عادلانه پرداخت‌ها مقرر فرمایید کارگروهی مشتمل از نمایندگانی از وزرای محترم و اعضای شورای حقوق و دستمزد، نظام‌نامه‌ای را برای کاهش نابرابری در پرداخت‌های مستمر و به ویژه غیرمستمر کارکنان دولت تهیه و عنداللزوم به تصویب هیأت وزیران برسد.

متن نامه را در تصویر زیر مطالعه کنید.

13970129001055_PhotoL