۰ نفر

مربیگری و یا coaching چگونه به ما کمک می کند؟

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
کد خبر: 583582
مربیگری و یا coaching چگونه به ما کمک می کند؟

احتمالا بارها نام دوره هایی تحت عنوان دوره MBA و مربیگری یا کوچینگ را شنیده اید و احتمالا این سوال را از خود پرسیده اید که دوره کوچینگ بیزینس و MBA چه کاربردی دارند و آیا در کسب و کار و شغل من نیز به کار می آیند؟ در این مقاله می خوانید که مربیگری و یا coaching چگونه به ما کمک می کند و تاثیر  تکنیک های کوچینگ در مشاغل مختلف چگونه است. اگر می خواهید همانند یک کوچ حرفه ای کسب و کار خود را گسترش داده و ثروت آفرینی کنید پیشنهاد می دهیم این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه کنید:

کوچ کیست و کوچینگ چیست؟

1

کوچ به کسی گویند که مهارت های کوچینگ را طی تجربیات موفقیت آمیز یا دوره های آموزشی فراگرفته است. کوچ یا مربی کسب و کار، در جهت بهبود عملکرد فردی و کسب و کار در ابعاد مختلف شغلی، روابط اجتماعی و زندگی شخصی تلاش می کند. تمرکز کوچینگ بر زمان حال و آینده است و در مشکلات گذشته به جستجو نمی پردازد.

در واقع کوچ ها (مربی های کسب و کار)، معلم، مشاور یا روانشناس نیستند و راهکارهای آماده ارائه نمی کنند. بلکه با تحلیل و آنالیزهای منطقی روند تصمیم گیری و پیشرفت کار را تسهیل می نمایند. یک کوچ هرگز شما را نصیحت نمی کند بلکه استفاده از ابزارهایی کارآمد متناسب با حرفه شما را مطرح می کند و با پرسش سوالات موثر به ترسیم مسائل به صورت پازل هایی در کنار هم پرداخته و به کسب بازخورد مثبت و رسیدن به قدرت کمک خواهد کرد.

زیرا از این طریق جرقه های جدیدی برای طراحی نقشه راه و رسیدن به اهداف در ذهن دارنده کسب و کار مجسم خواهد شد. کوچ ها قادرند به خود و سایر افراد کمک کنند تا پیچیدگی های ذهن را سر و سامان داده و به سادگی قادر به تحلیل و تصمیم گیری سودمند باشند. اگر می خواهید مانند یک کوچ حرفه ای در کسب و کار خود عمل کنید، موسسه ثروت آفرینان از جمله مراکز آموزشی معتبر ایران به شمار می رود که در حال برگزاری دوره کوچینگ در کنار دوره آموزشی MBA است.

فواید ثبت نام در دوره مربیگری و یا coaching چیست؟

فواید ثبت نام در دوره مربیگری و یا coaching "کوچینگ" به طور کلی، پیشروی در مسیر بهبود روابط و سودآوری مالی است. آموزش های دوره مربیگری یا کوچینگ به شما کمک می کند که چگونه تهدیدها و بحران های اقتصادی ایجاد شده در کسب و کار خود را به فرصت هایی سودمند برای رشد و توسعه اقتصادی تبدیل کنید تا نه تنها در بازار باقی بمانید بلکه از رقیبان خود سبقت بگیرید.

فواید ثبت نام دوره های آموزشی مربیگری یا کوچینگ 

2

۱- از فواید دوره های کوچینگ، می توان به بهبود توانایی فکر کردن و حل مسئله اشاره کرد، این مهارت در شما تقویت می شود تا به عنوان اصلی ترین ابزار تصمیم گیری فوری و صحیح از آن بهره ببرید. به این ترتیب در مسیر تفکر عمیق و پیدا کردن راهکارهای متناسب با شغل و موقعیت هدایت خواهید شد. از طریق این آموزش ها قادر خواهید بود تا آشفتگی های ذهنی خود را مرتب کرده و به شفافیت ذهنی برسید. در این شرایط طی بحران های مختلف کاری یا زندگی شخصی، بدون نیاز به کمک و به تنهایی قادر به حل مسائل خواهید بود. 

۲- دوره کوچینگ بیزینس در کنار دوره آموزشی MBA، دوره هوش مالی ثروت آفرینان و ... به شما نحوه برنامه ریزی صحیح را می آموزد، اینکه چگونه برای رسیدن به اهداف خود نقشه های متعدد داشته باشید. می توانید با استفاده از ابزار و مهارت های کوچینگ، به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کنید. اگر معمولا در انجام وظایف و اجرای برنامه ریزی های خود با مشکل روبرو می شوید، این دوره مناسب شماست.

۳- از فواید دوره کوچینگ، رسیدن به خودآگاهی و هوشیاری است. تمرکز در کوچینگ بر زمان حال واقع شده است، بنابراین شما یاد میگیرید که به جای جستجو در علت اشتباهات گذشته، چگونه در بازی زمان حال برنده باشید. به این ترتیب نقاط قوت و ضعف، خطاها و توانمندی های شما در افکار، احساسات و رفتارهایتان مشخص می شود و با داشتن شناخت بیشتر از خود، قادر خواهید بود مراحل پیشرفت و رشد را ساده تر طی کنید. 

۴- طی آموزش های دوره کوچینگ بیزینس عملکرد شخصی شما در زندگی و حرفه تان بهبود می یابد. زیرا می آموزید که چگونه کارهای غیر ضروری را کنار گذاشته و به امور مهم بپردازید؛ طی این روند ارزیابی صحیح تری از عملکرد خود در تمامی ابعاد روابط کاری و شخصی مشاهده خواهید کرد. 

۵- از فواید تکنیک های کوچینگ این است که می توانید ترس ها و موانع را به سادگی شناسایی کرده و راه حل های مناسبی برای رفع آنها پیدا کنید. 

۶- آموزش های دوره کوچینگ یک فرصت عالی برای افزایش اعتماد به نفس به شمار می رود. با افزایش اعتماد به نفس و بهبود عملکرد، ترس ها و اضطراب ها در سطح چشمگیری کاهش می یابند و شما به ابعاد مختلف کسب و کار و روابط در زندگی خود مسلط خواهید شد. 

 دوره آموزشی MBA کوچینگ ثروت آفرینان مناسب چه مشاغلی است؟

3

 

دارندگان تمامی مشاغل با کسب و کارهای کوچک شخصی یا مدیران سازمان های بزرگ، کارآفرینان فعلی یا آینده حتی کارمندان، دارندگان کسب و کارهای فروشگاهی و مغازه دارها، همگی می توانند از تکنیک های دوره کوچینگ بیزینس، استفاده نمایند.

آموزش های این دوره چشم انداز وسیع تری برای تحلیل محیط پیرامون زندگی شخصی و شغلی را در مقابل دیدگان شما به نمایش می گذارد. به این ترتیب قادر خواهید بود در شرایط بحران یا رکود به موقع و به درستی تصمیم گیری نمایید. بنابراین دوره های آموزشی ثروت آفرینان مناسب تمام مشاغل است.

موسسه ثروت آفرینان از معتبرترین و موسسات آموزشی با سابقه درخشان در ایران است که به شیوه های حضوری و غیرحضوری اقدام به برگزاری دوره کوچینگ و مربیگری پرداخته است؛ علاقمندان در سراسر کشور می توانند به سادگی از آموزش های این موسسه بهره مند شوند و از فواید ثبت نام در دوره مربیگری و یا کوچینگ بیزینس استفاده نمایند. علاوه براین دوره تکمیلی کوچینگ بیزینس، دوره آموزشی MBA نام دارد که مهارت مدیریت کسب و کار را به صورت حرفه ای در شرکت کنندگان تقویت می کند.

پیشنهاد می دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوره آموزشی mba و کوچینگ بیزینس از طریق pms.ir با کارشناسان موسسه ثروت آفرینان، تماس حاصل فرمایید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.